Família Professional: Hoteleria i turisme
Durada: 2000 hores, distribuïdes en 2 cursos acadèmics
Horari: Tarda de 15 a 21 hores
Preu en concepte de matrícula i material: 360 euros de matrícula + 84,95 euros de material
En aquest cicle l’estudiant entrarà en un sector econòmic, de gran productivitat i amb un creixement constant com és el Turisme, que valora la creativitat, la innovació i la capacitat de relacionar-se tant en el nostre país com internacionalment.
Destinacions turístiques
El coneixement, ubicació geogràfica i l’estudi dels principals destins turístics de Catalunya, Espanya, Europa i resta dels continents és la base de tot professional del turisme. Aquest mòdul es composa de quatre unitats formatives que corresponen a cada una de les zones geogràfiques esmentades. Estudiem les principals tipologies de destins i productes en general, concretem en països més rellevants i es completa la formació amb la realització de treballs per part dels alumnes que s’exposen oralment a tot el grup-classe.
Els objectius d’aquest mòdul es proporcionar a l’estudiant els procediments per a desenvolupar la professió de guia turístic en totes les seves modalitats. És així que l’enfoquem des d’una forma pràctica i procedimental amb itineraris turístics on participen tots/ totes alumnes explicant diferents recursos turístics de la ciutat; activitats i supòsits reals ; visites panoràmiques guiades i conferències realitzades per professionals. Es composa de tres unitats formatives.
El creixement del turisme cultural i del turisme de natura constitueix una important font de riquesa econòmica i sociocultural dels destins turístics. El coneixement, investigació, classificació, explicació i interpretació dels principals recursos culturals i naturals és una formació bàsica de tot professional del turisme, especialment en aquest Cicle Formatiu.
Aquest mòdul es composa de tres unitats formatives, la corresponent a Interpretació es realitza en llengua anglesa. Enfoquem l’aprenentatge de l’estudiant de forma pràctica que es complementa amb visites a diferents equipaments culturals, museus, exposicions, centres d’interpretació… itineraris temàtics on els alumnes exposen diferents recursos culturals i amb treballs de recerca sobre recursos naturals que s’exposen oralment a tot el grup-classe.
L’activitat turística segueix creixent notablement al nostre entorn. El patrimoni turístic es gestionat, comercialitzat i difós pels serveis d’informació turística. Aquest mòdul es composa de tres unitats formatives, en la primera part es realitza un recorregut històric de l’activitat turística, s’explica la política vigent i els Organismes Internacionals, Nacionals, de la Comunitat i Local, així com s’analitza el funcionament de les oficines, serveis d’informació turística i les seves funcions. En la segona unitat formativa s’aborda l’anàlisi de l’atenció al públic i els processos de comunicació i difusió de la informació turística. I en la tercera Direcció, que s’imparteix en llengua anglesa, la planificació, la direcció i la gestió de la qualitat dels Serveis d’Informació turística. Es complementa la formació en un seguit d’activitats pràctiques, simulacres, visites, i taller sobre un Servei d’Informació realitzat pels alumnes.
Aquí els alumnes coneixen el funcionament del sector turístic, les empreses implicades i les fires turístiques més importants arreu del món. També coneixen com són els turistes que ens visiten i quines són les seves preferències. Per últim, coneixeran les diferents maneres que hi ha de viatjar, segons les motivacions personals.
Aquí els alumnes apliquen les noves tecnologies per crear, promocionar i vendre els diferents productes i serveis turístics. Des la creació de díptics a blogs. Presentacions audiovisuals creatives per vendre viatges de tot el món. Realitzar un Pla de Màrqueting adaptat a les necessitats d’una empresa turística.
En aquest mòduls els alumnes aprenen a ser originals en el disseny de productes i serveis turístics, des de rutes a viatges temàtics. Aprofundir en els coneixements que actualment es demanen als dissenyadors de viatges. Planificar un viatge a l’estranger com si fos real, comptant amb totes les eines necessàries. Es comú a les tres les visites a empreses turístiques i les conferències d’experts relacionades amb aquest sector en creixement al nostre país i al món .
Aquest mòdul és una introducció a la llengua i cultura francòfones aplicada al món professional. Aprendràs a resoldre amb èxit les situacions de comunicació més habituals a la professió (rebre els clients, donar informació pràctica, reservar allotjaments, explicar un monument etc.), en adquirint simultàniament les estructures bàsiques del francès. No es requereix nivell previ.
Aquest mòdul és una introducció a la llengua i cultura alemanyes aplicada al món professional. Aprendràs a resoldre amb èxit les situacions de comunicació més habituals a la professió (rebre els clients, donar informació pràctica,reservar allotjaments, explicar un monument etc.), en adquirint simultàniament les estructures bàsiques de l’alemany. No es requereix nivell previ i des de l’inici es treballaran totes les destreses .
En aquest mòdul l’alumne apren a trobar solucions als reptes que trobaran a la seva vida professional. Les “work-based activities” seran bàsicament comunicatives en combinació amb les altres destreses. L’alumne haurà de fer servir gran quantitat de vocabulari i expressions relacionades amb la seva especialitat i aplicarà en anglès coneixements d’altres matèries de manera transversal.
Per a aquest mòdul és necessari tenir com a mínim el nivell B1 del Marc de Referència Europeu. Aquells alumnes que tinguin un nivell inferior hauran d’assolir aquest nivell pel seu compte, utilitzant recursos propis o eines d’autoaprenentatge que facilitarà el professorat.